Дружні поради!

 

1.     Важливо розуміти, щоб стати творчою та гармонійно розвиненою особистістю, треба долати всі трудності у навчанні.

2.     Думати й виконувати будь-які завдання самостійно.

3.     Із української мови треба вчити правила, а з літератури читати художні твори.

4.     Не боятися висловлювати свої думки.

5.     Пам’ятати, що урок – це виконання обов’язкової  шкільної програми, поповнення свого багажу знань. 

6.     На уроці слухати уважно пояснення вчителя, а вдома закріплювати матеріал за підручником.

7.     Бути активним на уроці, а не мовчки спостерігати за навчальним процесом.

8.     Бути старанним у навчанні, пам’ятати, що це не розвага, а клопітка наполеглива робота.

 

 

 

 

Поради батькам п’ятикласників

 

 

1.     Обов’язково зустріньтеся та обговоріть із класним керівником або шкільним психологом, якщо вас турбує поведінка дитини.

 

2.     Саме зміни в сімейному житті породжують раптові зміни в поведінці дітей.

 

3.     Обов’язково постійно запитуйте про шкільні справи, обговорюйте їх, шукайте разом вихід із конфліктних ситуацій.

 

4.     Перевірте знання сином чи дочкою імена всіх учителів-предметників.

 

5.     Порадьте своїй дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника та шкільного психолога.

 

6.     Привчайте дитину до самостійності: збирати портфель, записувати домашнє завдання, уважно слухати пояснення вчителя.

 

7.     Не послаблюйте контроль за навчальною діяльністю дитини.

 

8.     Контролюйте виконання домашніх завдань з усіх предметів.

 

9.     Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але ні в якому разі не робіть їх самі.

 

10.            Обов’язково слідкуйте за поведінкою сина чи дочки.

 

11.            Будьте терпеливими, уважними, ставтеся з розумінням до складних ситуацій.

 

12.            Цікавтися інтересами своєї дитини.

 

13.            Заставляйте читати, особливо вголос. Це треба робити кожного дня.

 

14.            Підтримуйте спокійну та стабільну атмосферу в сім`ї. Спокій домашнього життя допоможе дитині вирішувати труднощі в школі.

 

 

 

 

                                                        Органи учнівського самоврядування (5-Б клас)

 

Голова ради (мер) класу

Логвіненко Оксана

Заступник голови ради класу

Луценко Катерина

Міністр освіти

Зикова Анастасія

Міністр внутрішніх справ

Ібрагімов Ілля

Міністр екології

Хаперська Дарина

Міністр охорони здоров`я, спорту

Кузнєцов Максим

Міністр прес-служби

Гіль Антон, Васильєв Артьом

Міністр культури і відпочинку

Бровко Альбіна

Міністр милосердя

Крисіна Анна

Завгосп

Шелігацький Максим, Конєв Денис, Прокопець Ілля

Фінансист

Крисіна Анастасія

Відповідальний за чергування

Мізина Оксана, Шульженко Анастасія

Відповідальні за підручники

Мізина Софія, Євтушенко Валерія, Стреляна Анна

Відповідальний за музей «Берегиня»

Кисла Альбіна, Куценко Степан

Відповідальний за музей Учителя

Мазур Анжеліка, Літвін Іван

 

 

 

                                                                                  Текст

       бесіди з батьками по питанню профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму

 

Нещасні випадки на вулицях і дорогах стали великою загрозою як для дорослих, такі і для дітей. Як свідчить аналіз, у 9 випадках із 10 діти своєчасно не помітили небезпечний для себе автомобіль, або неправильно визначили його швидкість чи напрямок руху. Це дає змогу зробити висновок, що діти погано вміють орієнтуватись, спостерігати за тим, що робиться на вулиці, оцінювати і передбачати небезпеку. Тому необхідно вчити дітей не тільки виконувати правила дорожнього руху, а й спостерігати і орієнтуватись на вулиці.

Батьки повинні бути взірцем правильної поведінки на вулиці:

·        на проїжджій частині не спішіть, не бігайте, завжди переходьте вулицю розміреним кроком;

·        виходячи на дорогу, припиніть розмову: діти мають привчатися, що переходячи дорогу розмовляти не можна;

·        ніколи не переходьте дорогу навкіс, завжди звертайте увагу дитини на те, що рухатись треба впоперек дороги;

·        ніколи не переходьте дорогу на червоне чи жовте світло: якщо дитина один раз зробила це разом з вами, то обов’язково повторить без вас;

·        переходьте дорогу тільки на пішохідних переходах;

·        з автобуса, тролейбуса, трамвая, таксі виходьте першим, попереду дитини, озирнувшись на всі боки, і акцентуйте її увагу на цій дії;

·        залучайте дитину до ваших спостережень на вулиці, показуйте їй транспортні засоби, яких слід остерігатись;

·        демонструйте свої дії на дорозі: спочатку треба подивитися ліворуч, потім – праворуч, стоячи на краю тротуару;

·        не виходьте на дорогу із-за перешкоди, що заважає водієві бачити вас;

·        не дозволяйте дитині переходити або перебігати дорогу попереду вас – цим ви можете привчити його переходити дорогу не озираючись;

·        малюка треба тримати за руку, бути готовим утримати його, якщо захоче піти самостійно.

Учіть дитину уважно дивитись під час переходу автотраси!

Учіть дитину оцінювати швидкість і напрямок руху транспортного засобу.

Учіть дитину передбачати приховану небезпеку.

Неодноразово покажіть дитині:

·        стоячи на тротуарі позаду нерухомого автомобіля чи іншого транспортного засобу, як його раптово об'їжджає машина або будь-який інший транспорт;

·        кущі, дерева, забори і автомобілі, що їдуть поза ними;

·        автомобілі, що переганяють один одного.

Всі уроки передбачення небезпеки давайте дитині, перебуваючи на тротуарі, пішохідному переході, перехресті та в зоні зупинки громадського транспорту.

Часто можна спостерігати, як дорослі і діти порушують Правила дорожнього руху. Звертайте на це увагу своєї дитини, покажіть, яка небезпека виникає у тому чи іншому випадку.     

 

 

 

 

 

 

    Рекомендації щодо проведення профілактичних "хвилинок"

 

 

"Хвилинка" нагадує про безпеку дорожнього руху. Проводиться учителями щоденно наприкінці останнього уроку.

Мета "хвилинки" – зосередити увагу дітей на питанні безпечної поведінки на вулиці, на пішохідних переходах тощо.

Щоразу слід обговорювати нові питання, заслуховуючи декількох учнів, стосовно різних ситуацій поведінки на дорозі.

Інший варіант "хвилинки" – обговорення конкретного випадку, за якого потерпіла дитина (за даними ДАІ).

 

 

 

Класна година (5 клас)

 

                                                                           Класний керівник

Чаговець Людмила Борисівна

 

Тема. Будь обережним на дорозі.

Мета. Показати учням необхідність виконання правил дорожнього руху. Сформувати правила поводження на дорозі, правила поведінки в транспорті, правила для велосипедиста. Виробити алгоритм дії при ДТП. Формування в учнів здоров’я зберігаючих компетенцій.

Обладнання: ілюстративний матеріал, плакати.

 

                                                                      Перебіг подій

I.                  Активізація опорних знань учнів.

Учитель. Усі люди протягом свого життя є пішоходами і пасажирами різного транспорту. Наша розмова сьогодні буде про безпеку на дорогах, яку мають створити пішохід і пасажир. Зайшовши у транспорт, ми стаємо пасажирами. Вийшли з нього – і є пішоходами. І одні, і другі створюють аварійні ситуації на дорогах і в транспорті, які називаються дорожньо-транспортною пригодою – ДТП.

Дорогами України рухаються різноманітні автомобілі. Налічується їх більше 10 млн. Їдуть вони з великою швидкістю і з невеликими інтервалами та створюють щільні потоки.

Під колеса автомобілів на наших дорогах потрапляють дорослі люди та діти. Постраждалі часто нехтують важливими правилами.

І наше завдання сьогодні пригадати Правила дорожнього руху.

II.               Робота в групах.

Учні об’єднуються в три групи – “Пішоходи”, “Пасажири”, “Експерти”. Учасники кожної групи складають правила: “Як треба поводитись на дорозі, щоб уникнути небезпечної ситуації”, “Як вести себе в транспорті?”, “Як уникнути небезпечних ситуацій на дорозі, які призводять до ДТП?”

Після самостійної роботи група представляє на обговорення всього класу свої правила, які в процесі обговорення можуть доповнюватись й корегуватись. Готові правила вивішуються на дошку.

Група “Пішоходи”.

1. Дорогу переходити надземним та підземним переходом.

2. Якщо немає тротуару, треба рухатися узбіччям дороги назустріч транспорту.

3. Не переходити дорогу, якщо їде машина із звуковим сигналом і ввімкненим світлом.

4. Дорогу переходити на зелене світло. Не підходити близько до краю дороги.

5. Якщо немає переходу, то дорогу можна перейти коли зліва і справа не наближаються машини. Якщо вийшов з автобуса не обходь його ззаду, бо може рухатись інша машина.

6. На багатосмуговій дорозі є острівець безпеки, де треба зачекати, щоб проїхали машини і тоді переходити далі.

7. Якщо вийшов з автобуса, не обходь його спереду, бо водій іншої машини не побачить.

8. Якщо на перехресті працюють світлофор і регулювальник, то виконуються сигнали регулювальника, а вони головні.

Група “Пасажири”.

1. При посадці треба почекати, доки транспорт зупиниться,

2. Коли чекаємо транспорт, не слід штовхатись, можна попасти під колеса.

3. Не створювати тісняви при посадці.

4. Виходити з автобуса треба тільки на зупинці і зачекати, щоб він від’їхав.

5. В автобусі, трамваї, тролейбусі найкраще перебувати в середині салону.

6. В салоні автобуса треба вибрати собі місце, щоб не заважати іншим.

7. В салоні не слід голосно кричати, співати, сміятися, штовхати інших.

Група “Експерти”.

1. Не спішити переходити дорогу до автобуса чи трамвая.

2. Не вибігати на дорогу за м’ячем.

3. Не виїжджати на велосипеді з подвір’я будинку на дорогу.

4. Не стрибати із транспорту на ходу.

5. Не їхати на підніжках транспортного засобу.

6. Не висовуватись з вікон автотранспорту, що рухається.

7. Не перешкоджати зачиненню дверей.

III. Вивчення нового матеріалу.

1.     Абетка безпечної дороги.

Учні розповідають про абетку, використовуючи до кожного вірша таблицю.

АЗБУКА БЕЗПЕЧНОЇ ДОРОГИ

1. Містом швидко мчать машини,

2. Мотоцикли і таксі.

3. І тому обов'язково

4. Треба знати нам усім:

5. Щоб не сталося біди,

6. Руху правила завжди

Кожен має пам’ятати

І других того навчати.

2. Треба всім не забувати,

Що дороги, де машини, -

Це не місце для розваги.

Там не можна пустувати

І футбольний м’яч ганяти –

Можна враз недоглядіти –

Й під машину залетіти.

Дітвора повинна знати:

на подвір'ї треба грати.

2.     Гра-завдання „У королівстві Дорожніх знаків”.

Коли по дорогах мчать автомобілі, тролейбуси, автобуси, навіть велосипедисти, то виникає потреба у спеціальній мові вулиць і доріг. Цією мовою з водіями і пішоходами розмовляють вулиці всіх країн світу. Це дорожні знаки або сигнали у вигляді круга, трикутника, прямокутника.

Такі знаки є на учнівських столах. Щоб потрапити у королівство необхідно їх розрізнити. На дошці таблиця „Дорожні знаки”.

1. Попереджувальні знаки

2. Знаки пріоритету

3. Заборонні знаки

4. Наказові знаки

5. Інформаційно – вказівні знаки

6. Знаки сервісу

Правила безпеки для велосипедистів.

Усі колись мріяли про велосипед, а хто його має – звичайно любить їздити. І дорослі знають, що це є найкращий спосіб пересування, звичайно не на дуже далекі відстані. В той же час, він зовсім беззахисний перед іншими способами пересування. Якщо машина, зіткнувшись із велосипедистом, залишиться неушкодженою, то велосипеду вже добре дістанеться. Та й велосипед отримає травми. Тому перед тим, як сісти на велосипед, потрібно знати загальні правила безпеки для велосипедистів.

Із цими правилами ви вже знайомі, тому що неодноразово їх повторювали. Перевіримо чи зможете ви їх розмістити в порядку важливості використання.

Травматизм при ДПТ.

Порушення правил дорожнього руху пішоходами, пасажирами, водіями, спричиняє дорожньо-транспортні пригоди. У випадку таких ситуацій потрібно не розгубитися, заспокоїтися, оцінити ситуацію, покликати старших на допомогу і діяти згідно обставин. Якщо автомобіль перевернувся потрібно спробувати відкрити двері і вибратись назовні; відійти подальше в бік, поки не вибухнув автомобіль; вибиратись потрібно через розбите вікно, лобове чи заднє (впершись спиною в сидіння і вдаривши п’ятами в кут вікна). Якщо автомобіль впав у воду – вибиратись через розбите вікно. Якщо пожежа в автомобілі – негайно його покинути та відійти на відстань 15м. Перша допомога надається до приїзду швидкої допомоги.

 

IV.           Підведення підсумків заняття.

• Що нового дізналися ви на сьогоднішньому уроці?

• Що найбільше запам’яталося?

• Чого навчає вас цей захід?

  

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ «МОЯ ДИТИНА – УЧАСНИК ДОРОЖНЬОГО РУХУ»

 

Шановні батьки!

Сучасний світ з його насиченістю автошляхів та вулиць повний небезпек для маленьких пішоходів. Єдиний необачний їх крок може зупинити щасливу дитячу ходу, змінивши її болем. 

 

    Навчити дітей дотримуватися власної безпеки з перших самостійних кроків – обов’язок, перш за все, батьків. 

                                                                             Пам’ятайте! 

1.     Найкращим взірцем поведінки на вулицях та автошляхах для дитини є безпосередньо приклад батьків. 

2.     Проводжаючи дитину до школи та зустрічаючи після уроків, обирайте найбезпечніший маршрут від школи до дому.

3.     Наголошуйте дітям про необхідність неухильного дотримання Правил дорожнього руху.

4.     Учіть дітей орієнтуватися  в дорожній обстановці.

5.     При переході через дорогу міцно тримайте дитину за руку; не виходьте з дитиною на проїжджу частину із-зі транспорту, що стоїть, із-за кущів, не оглянувши попередньо дороги, - це типова помилка.

6.     Не дозволяйте дітям гратися поблизу доріг і на проїжджій частині вулиці.

7.     У жодному випадку не перебігайте дорогу в невстановленому місці – водій не завжди може вчасно помітити Вас та правильно зреагувати.

 

І головне,  будьте прикладом для дітей у дотриманні  Правил дорожнього руху. Адже життя і здоров’я Вашої дитини – у Ваших руках!

 

 

 

Пам`ятка пішохода

                               «Мій безпечний шлях до школи»

 

Юний друже!

 

     Бути пішоходом – це дуже відповідально. Дорожній рух – складний процес і його безпека залежить від вчинків кожної людини.

     Усі повинні суворо дотримуватися Правил дорожнього руху.

      Особливо важливо вміти поводитися на вулиці, переходити дорогу і знати правила для пішоходів.

              

                                                                             Пам’ятай!

1.     Переступивши поріг свого дому, ти стаєш учасником дорожнього руху, і від твоєї поведінки залежить твоя безпека, а нерідко – здоров’я і життя інших людей. Бути дисциплінованим пішоходом зовсім неважко.

2.     Кожного разу перед виходом на проїжджу частину зупинися для спостереження за рухом на дорозі, щоб переконатися у відсутності автомобілів.

3.     Ніколи не перебігай проїзну частину, перетинай її по позначених пішохідних переходах або на зелений сигнал пішохідного світлофора. При їх відсутності вибирай таке місце переходу, звідки дорога добре проглядається з усіх сторін.

4.     У жодному випадку не грай поблизу доріг – це небезпечно!